Pagina's

vrijdag 18 maart 2022

THEMA: GOUDLOKJE EN DE DRIE BEREN / KUNST (14.03.2022 - 18.03.2022)

Maandag 14.03.2022

Vandaag maakten we lekkere berenpudding. We mochten de melk in de kom gieten, de poeder erin doen en goed roeren.














































Daarna zette de juf de kommetjes in de ijskast om even te koelen.

Na de speeltijd mochten we smullen van de pudding. We koppelden er ook nog een teloefening aan door 3 berenkoekjes in het kommetje te doen.

































De juf vertelde het verhaal 'Kikker vindt een vriendje'.
Namiddag oefenden we de ruimtelijke begrippen 'op, onder, in en uit'. a.d.h.v. de beer en het stoeltje. Ook mochten we spelen aan de tafels en in de hoeken.

Dinsdag 15.03.2022

Vandaag gingen we turnen met meester Chris.

We mochten de binnenkant van het bord geel schilderen en er daarna wat havervlokken overheen strooien. Wat een lekkere berenpap!



















Namiddag mocht een ander groepje de berenpap schilderen.


















We zongen het liedje 'ik zag 2 beren...'.

Woensdag 16.03.2022

Vandaag kwam de schoolfotograaf naar onze school voor het nemen van individuele foto’s en klasfoto’s.

We kregen ook een stuk komkommer op school.

Na de speeltijd speelden we aan de tafels en in de hoeken. Een paar kleuters mochten puzzelen bij juf Linda.

 

Donderdag 10.03.2022

Vandaag gingen we van start met het thema ‘kunst’. We bekeken en bewonderden verschillende afbeeldingen van beroemde schilderwerken. 

We mochten de volgende vraagjes beantwoorden: "Wat zie je hier? Welke kleuren werden gebruikt? Welk gevoel roept het op? Welk schilderij vind je het mooist?"

We maakten zelf een kunstwerk zoals Mondriaan deed. We schilderden een aantal vakken rood, geel, zwart of blauw. 


















We mochten ook een krijttekening maken op het krijtbord. 



Namiddag mocht een ander groepje een kunstwerk (Mondriaan) maken. 












Wat een prachtige kunstwerken werden vandaag gemaakt.


Vrijdag 11.03.2022

Vandaag mochten we opnieuw een kunstwerk maken. Dit keer door te meten. We keken naar de kleur en de grootte en plaatsten zo de kaartjes op de juiste plaats. De hoofdkleuren en de begrippen 'groot', 'klein', 'grootste', 'kleinste', 'lang' en 'kort' kwamen hierbij aan bod. 











Na de speeltijd leerden we het versje 'Mijn schortje en ik'. 

Namiddag mocht een ander groepje de opdracht uitvoeren. Ook speelden we aan de tafels en in de hoeken.












We sloten de week af met een digitaal verhaal 'Krokodil maakt een kunstwerk'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten