Maandag 05.09.2022
Vandaag had onze klaspop Anna haar schooltas meegebracht. We keken wat er allemaal in zat. We luisterden naar de instructie van de juf en haalden het juiste voorwerp 'uit' de schooltas of stopte het er 'in'. Hierbij oefenden we de begrippen 'in' en 'uit'.
We leerden het liedje ‘naar de klas’.
Na
de speeltijd vierden we de 3de verjaardag van Anna! Gelukkige
verjaardag, lieve Anna. Ze bracht lekkere cupcakes mee voor iedereen.
Dankjewel!
De
juf vertelde het verhaal ‘Anna in de klas’.
Namiddag
gingen we met meester Jo turnen in de sporthal.
Dinsdag 06.09.2022
Vandaag
leerden we over de verschillende hoeken van de klas. De juf had foto's meegebracht van de verschillende hoeken. Wij mochten zoeken welke hoek er op de foto te zien was en in dezelfde hoek gaan staan.
Na
de speeltijd mochten we de schooltas mooie kleuren geven door te stempelen.
We oefenden ons ruimtelijk inzicht door
blokkentorentjes na te bouwen bij meester Jo. Eerst in de ruimte en erna op basis van een
visuele voorstelling (opdrachtkaartjes).
Namiddag
werkten we met meester Jo rond sociale vaardigheden a.d.h.v. de handpoppen 'Cas
en Lisa' .
Woensdag 07.09.2022
Vandaag werkten we rond wiskundige initiatie. Elke kleuter kreeg een afbeelding van een schooltas. Het doel van de activiteit was om telkens 2 identieke schooltasjes bij mekaar te zoeken (ordenen op basis van 2 kleuren).
Donderdag 08.09.2022
Deze ochtend was onze klaspop Anna zeer verdrietig omdat ze haar knuffelkonijn niet kon vinden. Maar er lag ook zeer veel rommel in de kring. De kleuters besloten om Anna mee te helpen met het opruimen van het speelgoed. Toen alles opgeruimd was, kwam Anna’s knuffelkonijn weer tevoorschijn. Wat was Anna blij!
Na de speeltijd vertelde de juf het verhaal ‘Anna ruimt op’. Daarna speelden we buiten een bewegingsspel, waarbij we de begrippen 'traag' en 'snel' zelf konden ervaren.
Vrijdag 09.09.2022
Vandaag mochten we vertellen a.d.h.v. een praatplaat. We zochten ook de afbeeldingen (kleine kaartjes) terug op de tekening.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten