Pagina's

vrijdag 11 november 2022

THEMA: ROODKAPJE/GROOTOUDERS (07.11.2022 - 11.11.2022)

Maandag 07.11.2022

Vandaag mochten we 3 nieuwe kleutertjes verwelkomen. Welkom Mathio, Leandro en Elohim!






We gingen van start met het thema ‘Roodkapje’. Juf Beau (stagiaire) vertelde het verhaal aan de hand van het prentenboek. 




Het verhaal werd aangepast naar een kindvriendelijke versie. De nadruk ligt op de band met oma. Ook eet de wolf de koekjes op i.p.v. Roodkapje en oma.

Na de speeltijd oefenden we ons dansje ‘Ik ben Roodkapje’ voor het grootouderfeest.

Namiddag gingen we turnen met juf Beau en meester Jo.


Dinsdag 08.11.2022

We mochten vertellen over onze oma's en opa's aan de hand van de foto's die we meebrachten.

Vandaag werd het speeldeeg aangeboden, zodat de kleuters koekjes en allerlei lekkers kunnen maken voor oma.



Vandaag vierden we ook de 3de verjaardag van Seppe. Gelukkige verjaardag, lieve Seppe! Hij trakteerde op lekkere cupcakes en bracht ook het boekje ‘Met oma en opa naar zee’ mee voor de klas. Dankjewel!














Namiddag gingen we aan de slag met Krullenbol bij meester Jo.
















Woensdag 09.11.2022

Vandaag kwamen we allemaal in het zwart gekleed naar school. Ons klasje was het eerst aan om te poseren voor de foto's van de schoolkalender.

Daarna vierden we ook de 4de verjaardag van Max. Gelukkige verjaardag, lieve Max! Hij trakteerde op wafeltjes en cakejes. Dankjewel!

















Na de speeltijd vertelde juf Beau het verhaaltje 'Roodkapje' aan de hand van het verteltheater (kamishibai).


Daarna speelden we het koekjesspel met juf Beau.


Donderdag 10.11.2022

Vandaag mochten we een bewegingsparcours volgen in de gang (de weg naar het huisje van oma). 






Na de speeltijd mochten we een zwart-wit foto van oma en opa kleur geven door deze te beschilderen.

Juf Beau vertelde het verhaal van Roodkapje nog een laatste keer a.d.h.v. een verteltafel.


Vrijdag 11.11.2022

Vandaag hadden we een dagje vrij o.w.v. Wapenstilstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten